rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Ćwiczenia dobre na bolące stawy

Amerykańscy naukowcy zbadali wpływ wykonywania ćwiczeń na stan stawów kolanowych u starszych osób. Stwierdzili, że ćwiczenia, wykonywane przez starsze osoby, nawet jeżeli są otyłe, nie mają wpływu na ryzyko rozwinięcia zapalenia stawu kolanowego

Amerykańscy naukowcy zbadali wpływ wykonywania ćwiczeń na stan stawów kolanowych u starszych osób. Stwierdzili, że ćwiczenia, wykonywane przez starsze osoby, nawet jeżeli są otyłe, nie mają wpływu na ryzyko rozwinięcia zapalenia stawu kolanowego

Naukowcy z Boston University School of Medicine opublikowali wyniki swoich badań na łamach pisma "Arthritis Care & Research".

To, że regularne ćwiczenia fizyczne korzystnie wpływają na zdrowie i są zalecane osobom w średnim wieku i starszym, wiadome było już od dawna, ale nie badano ich wpływu na bolące stawy kolanowe. Istotnym czynnikiem ryzyka dla zapalenia stawu kolanowego jest otyłość, problem wielu osób w podeszłym wieku. Głównym pytaniem, na które odpowiedzi poszukiwali lekarze i naukowcy było więc czy aktywność fizyczna, zalecana ludziom otyłym, może być dla nich szkodliwa ze względu na zwiększanie ryzyka zachorowania na zapalenie stawu kolanowego.

Badacze przeprowadzili ankietę wśród 1279 osób. Zapytano ich o uprawianą regularnie aktywność fizyczną, o bóle i ewentualne zesztywnienie kolan, a następnie wykonano im prześwietlenie kolan. Po 10 latach ponowiono prześwietlenie oraz zadano te same pytania na temat objawów ze strony stawu kolanowego. Uczestnicy byli również ważeni na początku i końcu badania.

Po przeanalizowaniu danych okazało się, że nie ma żadnego związku pomiędzy rekreacyjnym spacerowaniem, joggingiem lub inną umiarkowaną aktywnością fizyczną a rozwojem zapalenia stawu kolanowego. Nawet u pacjentów otyłych, którzy z racji swojej wagi mają podwyższone ryzyko zachorowania na zapalenie stawu, aktywność fizyczna nie wpływa na to ryzyko.

Wniosek może być tylko jeden: warto ćwiczyć w każdym wieku.

www.fit.pl

tagi: bolące stawy, ćwiczenia, aby usprawnić stawy, dla seniora, senior, kondycja fizyczna, stawy
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Slow Jogging – wolna droga ku długowieczności
Slow Jogging – wolna droga ku długowieczności
Bezpłatne spotkanie taneczne w Poznaniu
Bezpłatne spotkanie taneczne w Poznaniu
Ida Herbert – 96-letnia  trenerka Jogi!
Ida Herbert – 96-letnia trenerka Jogi!
Ćwicz zgodnie z wiekiem!
Ćwicz zgodnie z wiekiem!
Joga usprawnia życie seniora  - wywiad
Joga usprawnia życie seniora - wywiad
Sharon Simmons – 55-letnia fitnesska i cheerleaderka!
Sharon Simmons – 55-letnia fitnesska i cheerleaderka!
Coraz więcej zajęć jogi dla seniorów!
Coraz więcej zajęć jogi dla seniorów!
Fit ball dla seniora
Fit ball dla seniora
Zdzisław Radulski - aktywny jestem od zawsze!
Zdzisław Radulski - aktywny jestem od zawsze!
5 odmładzających treningów dla seniora
5 odmładzających treningów dla seniora